Alla dessa fotouppgifter


Just nu har jag tre stycken fotouppgifter. Samtidigt.
En där man ska fota tre stycken olika stressbilder. En där man ska fota ett självporträtt som speglar vem man är. En där man ska fota fem dokumentärbilder. Okej, för det första: Stress. Jag är stressad all the time. Men hur ska man fånga det på en bild? Jag ser folk som springer till spårvagnar, bussar och tåg dagligen. Västtrafik. Varför får ordet stress mig att tänka på västtrafik? För det andra: Självporträttet. Det ska spegla vem/hur jag är. Vadå, hur är jag? Okej jag är glad, ska jag fota en glad bild då? Blir nog väldigt originellt. Jag gillar musik, aha ska jag ha med mig trumsetet till skolan då? För det tredje: Dokumentärfoto. Wait what? Jag förstår knappt uppgiften. Spegla en persons liv/spegla samhällsfrågor som berör. Eller något. Och hur ska jag göra det? Det snurrar verkligen i min skalle just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0