Nya Zeeland!!!!!

Pizza från Domino's, vilket är life

Första dagen i Nya Zeeland var otroligt seg. Flyget skulle gå 8.45 men istället lyfte vi ca 9.45. Kom då fram ca 14/15 till Auckland lokal tid. Att komma in i Nya Zeeland tar verkligen tid. Lappar ska fyllas i och pass ska kontrolleras 10 gånger. Sedan ska även alla väskor röntgas igen. 

Man får inte ta med sig någon sorts färsk mat, eller använda vandringsgrejer till landet. De försöker undvika att få in kryp som man förstöra deras natur. Passkontrollkön var ca 1 timme lång. Såklart så stoppade de även min väska för de hittade något allra längst ner (självklart) som såg misstänksamt ut. Lilla jag fick då öppna min fina röda ryggsäck, tömma allt och gå ner i botten. De hade sett flaskor, men det var inga problem. Det som de såg var bara min solkräm. Så det blev till att packa ihop allt igen och gå till flygbussen. 

Några hållplatser senare kom vi till vårt hostel och då vi var väldigt hungriga gick vi iväg direkt för att leta mat. Vi hittade ett mysigt ställe och köpte väldigt goda burritos. 

Vi var väldigt trötta efter att inte ha fått någon sömn på natten (om hem ca 1.30, gå upp ca 4.30) och sedan flugit hela morgonen eller bara stått i kö. Därför däckade vi ganska snabbt på hostellet, vilket var väldigt skönt. Morgonen efter var också tidig på bussen skulle gå 07.15. Första dagen med kiwibussen! Spännande. Massa pussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0