Westport och Lake Mahinapua

 
Westport var nästa stopp på västkusten av södra ön. Västkusten är känd för bra surfning så här var det många som surfade. Vi hade redan surfat i Australien så vi valde att inte göra det. Emma gick på en hästridningstur och jag åkte till hostellet. Medan jag väntade på att Emma och de andra skulle rida klart passade jag på att se gårdagens avsnitt av Melodifestivalen (delfinalen i Norrköping var det). Tittade med en kille (vi kallar honom för David 2, vi känner tre David och han var den andra) som bodde i vårt rum som är från Wales, som tydligen inte alls gillar mello (hur kan man inte??). Han fick se det ändå, för det är kultur och viktigt.
 
Emma kom tillbaka och snäll som jag är hade jag tagit en underslaf i vårt 6 bed dorm. Hon glider in med 3 andra som också hade ridit, varav en med bruten arm. Emma blev glad att jag hade tagit en underslaf och slängde sig lyckligt i den (typ). Och då så fick tjejen med bruten arm sängen över Emma, och David 2 påpekar detta och säger att hon med bruten arm kanske inte ska behöva klättra upp till en överslaf. Emma och tysken med bruten arm byter och Emma får överslaf. Nu kommer problemet, Emma märker att överslafen är sönder!!! Oh no säger Emma och vi går till receptionen för att lösa problemet. Allt som allt, det löstes genom att Emma fick ett nytt rum, vilket blev rummet bredvid oss. Efter att hon har kikat in lite i rummet och hälsat på sina nya rumskamrater inser hon att det bor en bebis (?!?) i rummet. Kortfattat: Emma bytte tillbaka till vårt rum och sov på en trasig säng. Slutet gott allting gott. Vi gick sedan vidare till stranden där det var en stor bonfire. Mysigt ställe!
 
Lake Mahinapua var nästa stopp. Här bodde vi på ett litet familjeägt hotell. På detta stoppet har kiwi-bussarna alltid maskerad, vilket var jätteroligt! För det mesta brukar man få bestämma ett tema, men ingen kom på något så vi körde på utan. Jag och Emma var utklädda till Netflix & Chill. Alla älskade oss under kvällen och ville ta bilder med oss. Kom fram folk hela tiden, det var svinroligt! Det var även tävling där bästa kostymen vann en Canyon Swing (googla/sök på youtube om du inte vet vad det är, det är en megastor gunga i en canyon i princip). En kille som heter Lucas var utklädd till beer pong-bord, och han vann självklart (han var king). Alla trodde vi skulle vinna andra priset (vilket var presentkort i baren) men vi vann tyvärr ingenting. Väldigt väldigt rolig kväll!
 
Det lilla familjeägda hotellet hade en hund som heter DJ som sprang omkring överallt. Väldigt söt svart labrador (tror jag). När vi kom sa de att han förmodligen kommer lägga sig i någons säng och sova där, och vems säng valde han om inte min??? När jag ska lägga mig ligger det en stor svart hund där, som vägde väldigt mycket vilket gjorde deg svårt att flytta på hunden. Eftersom hundar är underbara så puttade jag undan honom så jag fick plats bredvid, och sen skedade vi hela natten. När jag vakna så var hela sängen täckt av svart hundhår så det blev en dusch för mig innan vi gled vidare med bussen. Bästa kvällen och natten, mysigaste hunden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0