Wellington och slutet på NZ

Trots ledsna miner i Kaikoura skulle vi inte låta det stoppa oss nu när vi var i Wellington. Vi hade bara en dag här och vädret var inte riktigt på vår sida. Vi bestämde oss därför för att utforska lite och hamnade till slut på Te Papa museum. Det var superroligt och fanns massvis att se. Jag är vanligtvis inte alls särskilt för museum, brukar oftast vara massa gammal tråkig historia som jag inte förstår mig på eller bryr mig om, men det här var annorlunda. Det fanns till exempel en vägg med tusentals vykort, skulpturer av olika saker samt ett rum man kunde gå in i och uppleva en jordbävning. Utöver det fanns det även flera digitala förklaringar och illustrationer över hur olika jordbävningar påverkat olika delar av Nya Zeeland, främst Christchurch, vilket jag faktiskt tyckte var spännande. Det var även en Disney-utställning som var igång (hur dröm??) men den kostade massvis med pengar medan resterade av museumet var gratis, så vi valde att skippa det som de backpackers vi var. 
 
Några shoppingrundor senare lämnade vi Wellington för att röra oss mot Auckland eftersom vi skulle flyga därifrån. Vi stannade på några ställen på vägen men gjorde ingenting speciellt. Innan vi lämnade Auckland tog vi dock en tur till biografen med vår vän Anthony från Kanada. Kan vi snälla diskutera att kanadensare är några av de finaste människorna på planeten? Helt sjukt trevliga och underbara, alla som vi träffat på hela resan. 
 
Next up, Thailand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0